Persona je vytvořena na základě analýzy skutečných dat o zákaznících a uživatelích a pomáhá marketingovému či produktovému týmu lépe porozumět a efektivněji oslovit své publikum tím, že se dokáží lépe vcítit do specifických potřeb a přání skutečných lidí, místo abstraktních trhových segmentů.
Podrobnější popis konceptu persony může zahrnovat například následující aspekty
-
Demografie
Persona obvykle zahrnuje základní demografické údaje jako věk, pohlaví, vzdělání, povolání a příjmová úroveň. Tyto informace pomáhají vytvořit základní obraz o tom, kdo persona je. -
Osobnostní charakteristiky
Kromě demografických informací persona zahrnuje také charakteristiky jako jsou zájmy, hodnoty, postoje a životní styl. Tyto informace pomáhají pochopit, co motivuje osobu a jaké faktory ovlivňují její rozhodování. -
Zvyky a chování
Detailní informace o chování, nákupních zvycích a online aktivitách osoby poskytují užitečné náhledy na to, jak persona interaguje s produkty nebo službami. -
Výzvy a bariéry
Identifikace výzev a bariér, kterým persona čelí při dosahování svých cílů nebo při používání produktu nebo služby, je klíčová pro pochopení, jak jí nejlépe usnadnit její zákaznickou cestu. -
Potřeby
Persona by měla zahrnovat konkrétní cíle a potřeby, které ovlivňují její rozhodnutí a chování. To může zahrnovat profesní cíle, osobní preference nebo problémy, které potřebuje vyřešit. -
Preferované komunikační kanály
Informace o tom, kde a jak persona hledá informace a jaké kanály preferuje pro komunikaci (například sociální média, e-mail, tradiční média), pomáhá určit, kde a jak s ní nejlépe komunikovat. -
Zákaznické cesty
Persona by měla zahrnovat různé scénáře zákaznických cest (Customer journeys), které popisují, jak persona interaguje s produktem nebo službou v různých situacích. -
Osobní názory a výroky
Někdy se do profilu persony zahrnují i fiktivní citace nebo výroky, které reprezentují typické názory nebo postoje osoby. To pomáhá týmu se ještě lépe vcítit do persony.