Identifikace a analýza zdroje leadu je důležitá pro efektivní řízení, optimalizaci a vyhodnocování marketingových strategií. Umožňuje chápat chování potenciálních zákazníků, identifikovat nejúčinnější marketingové kanály a oddělit leady vygenerované vlastními (owned) kanály od leadů z kanálů placených s cílem maximalizovat návratnost investic (ROI).
Jak zachytit zdroj leadu
-
Interní technologie pro sledování
Využití vlastní identifikace sledování zdrojů v rámci použivané obchodně marketingové platformy včetně vlastní definice a politiky přístupu ke zdrojům pomocí definovaných parametrů v URL. Tímto způsobem lze sledovat zákaznické cesty, kterými uživatelé projdou, než provedou konverzi. -
UTM Parametry
Přidání Google UTM parametrů do URL odkazů také umožňuje sledovat pohyb návštěvníků a ve spojení s Google Analytics identifikovat, jaký obsah nebo kampaně fungují. Oba způsoby se v praxi běžně kombinují.