Tato strategie je založena na předpokladu, že osoby, které již projevily zájem o nabízené služby či produkty, jsou kvalifikovanějšími potenciálními zákazníky a mají vyšší pravděpodobnost konverze při dalším oslovování.
Remarketing je účinnou strategií pro zvyšování konverzí, případně posílení povědomí o značce (brand awareness). Oslovuje uživatele, kteří již projevili pasivní zájem o produkt nebo službu, a tím teoreticky zvyšuje pravděpodobnost, že tito uživatelé dokončí konverzi. Nicméně je důležité zacházet s remarketingem citlivě, aby nedošlo k negativnímu vnímání značky nebo k pocitu obtěžování ze strany uživatelů.
Fáze realizace remarketingových kampaní
-
Sledování návštěvníků
Remarketing začíná nasazením speciálního sledovacího kódu (například neviditelného obrázku - pixelu nebo cookie záznamu) na webové stránky. Tento kód umožňuje anonymně sledovat návštěvníky a jejich chování na stránce. -
Vytváření a segmentace publik
Návštěvníci jsou segmentováni podle různých kritérií, jako je typ produktu, který prohlíželi, doba strávená na stránce, neúspěšný pokus o odeslání konverzního formuláře nebo přidání produktu do košíku e-shopu bez dokončení objednávky. Tato segmentace umožňuje cílit reklamy specificky a velmi efektivně. -
Personalizované reklamy
Na základě shromážděných dat jsou vytvářeny personalizované reklamní kampaně, které jsou přizpůsobeny chování a zájmům jednotlivých publik. Tyto reklamy mohou být zobrazeny na různých platformách, sociálních médií, vyhledávačů a stránek zapojených do reklamních sítí.